Dbaj o siebie zimną!

Cześć, witam po dość długiej przerwie. Mimo iż za oknem piękna polska złota jesień i pogoda jest dla nas ostatnio wyjątkowo łaskawa, to musimy pamiętać, że zima zbliża się do nas wielkimi krokami. Warto pomyśleć już dziś jak w ten czas o siebie zadbać! Jeżeli będziemy przestrzegać zasad, które przedstawię poniżej na pewno będziemy cieszyć się dobrym zdrowiem i lepszym samopoczuciem!

jesien

1. Dieta – Jak w lecie półki straganów uginały się pod kilogramami świeżych truskawek, czereśni i agrestu, a cudownie pachnące pomidory i ogórki błyszczały na słońcu, nasz organizm dostawał regularną porcję ważnych witamin i antyoksydantów. Witaminy znajdziemy przykładowo w kiszonej kapuście i ogórkach kwaszonych. Wzmacniają one naturalną florę bakteryjną organizmu. Warto również pamiętać o naturalnych sokach owocowych. Szczególnie robionych samodzielnie. Te sklepowe zawierają mnóstwo cukrów prostych oraz zbędnych kalorii. Nie zapomnij też o suszonych owocach, orzechach i pestkach. Dodadzą one składników mineralnych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego.

2. Ruch – W okresie zimowym jest to istotna sprawa. Ważne jest, by tak dobrać ćwiczenia, by na myśl o nich chciało ci się ruszyć. Ćwiczyć trzy razy w tygodniu, po co najmniej 30 minut. Bieganie, trucht, szybkie spacery na świeżym powietrzu uodparniają nasz organizm. Jeżeli brakuje ci na to czasu, spróbuj poświęcić 10 – 15 minut na poranną gimnastykę. Dzięki ćwiczeniom, Twój mózg wypełnią hormony szczęścia, endorfiny, dzięki czemu unikniesz zimowej chandry.

3. Kosmetyki – Zimą, skóra jest podatna na częste zmiany temperatury, tym samym na utratę wilgoci i przesuszenie, mogą też pękać naczynka. Szczególną uwagę należy zwrócić na skórę twarzy. Przy silnym mrozie czy wietrze, skora twarzy może zostać mocno przesuszona. Także suche, ogrzewane powietrze z zamkniętych pomieszczeń źle na nią wpływa. Dlatego, używaj na noc dobrych kremów nawilżających. Przynajmniej raz w tygodniu warto robić odżywcze maseczki.

4. Wypoczynek – Na odporność organizmu poza dobrą dietą i ruchem wpływa też ogólna kondycja organizmu. W zimie staraj się dużo wypoczywać, ale też nienadmiernie leniuchować. Dbaj o siebie. Wysypiaj się dobrze, pomyśl o wyjeździe. Może warto zastanowić się nad podróżą w góry? Szczególnie polecam spacery i dłuższe wędrówki po naszych pięknych Beskidach.

Najistotniejsze jest jednak by dbanie o siebie w zimie było dla nas przyjemnością. Wówczas na pewno zdrowa i pełna siły dotrwasz do wytęsknionej wiosny. Pamiętaj, że zmuszanie się do czegokolwiek nie przyniesie nic dobrego.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s